+31 6 2505 5895 info@gogme.nl Gogmeweb

Gogme Fiets Fund

  • 23 januari 2014

Ik kreeg onlangs te maken met een ernstig bedrijfsongeval, mijn fiets werd gestolen. En die fiets is mij heilig, want…

Lees meer

Hutspot

  • 23 december 2013

Als ZZP-er die vanuit huis werkt is het fijn om een paar plekken te hebben waar je af kunt spreken…

Lees meer

Kleur van het jaar

  • 12 december 2013

Pantone, het bedrijf dat de universele kleurcoderingen publiceert, heeft bekendgemaakt dat de kleur Radiant Orchid de kleur van 2014 zal…

Lees meer

Voetbal in de Bollenstreek

  • 2 december 2013

Voetbal in de BollenstreekDat ik de afgelopen jaren behoorlijk aan de weg heb getimmerd met mijn weblog Gogme United heeft me een hoop vrienden en bekenden in de voetbalbloggerswereld opgeleverd. Samen hebben we menig cult-voetbal evenement uit de grond gestampt, zoals In den Ban van Abe vorig jaar november in Haarlem.

En ook dit jaar werd een groot evenement georganiseerd, Ballen op de Berg, waar ik alle online en offline uitingen heb ontworpen en actief betrokken was bij de organisatie van deze succesvolle dag, waar ruim 1000 voetballiefhebbers op af kwamen.

Lees meer

Annemarie van Gaal

  • 30 oktober 2013

Maandag 28 oktober was het al weer tijd voor het derde theatercollege in het DeLaMar theater. Ditmaal stond zelfstandig ondernemer…

Lees meer

Vooruitschrijdend inzicht

  • 19 oktober 2013

colourfullMisschien wel de grootste uitdaging, of zoals we vroeger zeiden; probleem, is de interactie met je klant. Het begint vaak al bij de opdracht, waar de klant het over een ‘simpele website’ heeft kun je vaak al voorvoelen dat ‘simpel’ achteraf een behoorlijk uitgebreid pakket kan worden.

Maar in de perceptie van de klant is simpel een synoniem voor goedkoop en kun je dus moeilijk een prijsindicatie geven die gebaseerd is op de te verwachten werkelijkheid.

In mijn verleden als projectmanager/accountmanager liep ik er veelvuldig tegenaan. De klant kwam met een A4tje met wat requirements, waarop wij een uitgebreide offerte maakten met daarin een lijvig Functioneel Technisch Ontwerp dat uitgebreid werd besproken, waarna de opdracht verleend werd en onze mensen aan de slag konden.

Het gevolg was acht van de tien keer hetzelfde; voortschrijdend inzicht…

Ik weet, het is ook moeilijk, en als je het ziet ga je het pas doorkrijgen. Een Cruijffiaanse wijsheid dus. De klant heeft het eerste werkende product in handen en bedenkt dan pas dat sommige dingen toch anders hadden gekund of handiger zijn. Gevolg is een oeverloze discussie of bepaalde zaken tot meerwerk gerekend moeten worden of nog in de huidige offerte gefietst kunnen worden.

Lees meer