WordPress Twenty Fourteen
Op de valreep van het oude jaar kwam WordPress met een nieuwe versie en dat betekent dus een rondje langs…
Op de valreep van het oude jaar kwam WordPress met een nieuwe versie en dat betekent dus een rondje langs…
Pantone, het bedrijf dat de universele kleurcoderingen publiceert, heeft bekendgemaakt dat de kleur Radiant Orchid de kleur van 2014 zal…
Het ontwerpen van een geschikt bedrijfslogo kan soms heel lastig zijn, want het moet in één beeld heel veel verschillende…
Dat ik de afgelopen jaren behoorlijk aan de weg heb getimmerd met mijn weblog Gogme United heeft me een hoop vrienden en bekenden in de voetbalbloggerswereld opgeleverd. Samen hebben we menig cult-voetbal evenement uit de grond gestampt, zoals In den Ban van Abe vorig jaar november in Haarlem.
En ook dit jaar werd een groot evenement georganiseerd, Ballen op de Berg, waar ik alle online en offline uitingen heb ontworpen en actief betrokken was bij de organisatie van deze succesvolle dag, waar ruim 1000 voetballiefhebbers op af kwamen.
Maandag 28 oktober was het al weer tijd voor het derde theatercollege in het DeLaMar theater. Ditmaal stond zelfstandig ondernemer…
Misschien wel de grootste uitdaging, of zoals we vroeger zeiden; probleem, is de interactie met je klant. Het begint vaak al bij de opdracht, waar de klant het over een ‘simpele website’ heeft kun je vaak al voorvoelen dat ‘simpel’ achteraf een behoorlijk uitgebreid pakket kan worden.
Maar in de perceptie van de klant is simpel een synoniem voor goedkoop en kun je dus moeilijk een prijsindicatie geven die gebaseerd is op de te verwachten werkelijkheid.
In mijn verleden als projectmanager/accountmanager liep ik er veelvuldig tegenaan. De klant kwam met een A4tje met wat requirements, waarop wij een uitgebreide offerte maakten met daarin een lijvig Functioneel Technisch Ontwerp dat uitgebreid werd besproken, waarna de opdracht verleend werd en onze mensen aan de slag konden.
Het gevolg was acht van de tien keer hetzelfde; voortschrijdend inzicht…
Ik weet, het is ook moeilijk, en als je het ziet ga je het pas doorkrijgen. Een Cruijffiaanse wijsheid dus. De klant heeft het eerste werkende product in handen en bedenkt dan pas dat sommige dingen toch anders hadden gekund of handiger zijn. Gevolg is een oeverloze discussie of bepaalde zaken tot meerwerk gerekend moeten worden of nog in de huidige offerte gefietst kunnen worden.
MiRco & de wijze mannen is een band die onlangs haar eerste cd presenteerde. De cd, het inlayboekje en de…
Karin van der Sande bakt sinds enige tijd haar eigen taarten die ze verkoopt aan iedereen die er maar eentje…
Toen deze week het nieuwe besturingssysteem iOS7 voor de iPhone uitkwam heb ik het natuurlijk direct gedownload, benieuwd als ik…
Een paar maanden geleden hield de adapter van mijn MacBook (2007) er mee op. Op zich niet vreemd, want na…